Ελεύθερο Βήμα Αχαρνών

Ένα βήμα για προβλήματα, ιδέες και απόψεις για το Δήμο Αχαρνών

Απολογισμός δημοτικής αρχής στην ανοιχτή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου – 2

Posted by koszig στο 18 Ιουλίου 2010

Στη συνέχεια της ομιλίας του για τον απολογισμό του 2009 ο δήμαρχος έκανε αναφορά σε όλη τη θητεία του και ο σχολιασμός θα γίνει για όλη τη θητεία της δημοτικής αρχής.

Για να αποκτήσετε μια σφαιρική εικόνα του έργου της δημοτικής αρχής, θα σας παρουσιάσω την εξέλιξη που έχει πραγματοποιηθεί στους πέντε άξονες που κινηθήκαμε:

1ον: Οικονομική εξυγίανση & προοπτική ανάπτυξης

2ον: προγραμματισμός τεχνικών έργων & υποδομών

3ον: καθαριότητα & συντήρηση πρασίνου στην πόλη

4ον: κοινωνική αλληλεγγύη σε δημότες όλων των ηλικιών

5ον: προαγωγή πολιτισμού & αθλητισμού

Αναφορικά με τον 1ο άξονα,  επιχειρήσαμε μια τεράστια προσπάθεια εξυγίανσης των οικονομικών του δήμου.

Αποδειχθήκαμε διορατικοί, όταν το 2007 παραλαμβάνοντας έναν τελματωμένο οικονομικά δήμο, αλλάξαμε ριζικά τον τρόπο οικονομικής διαχείρισης. Θέσαμε τέλος στον αλόγιστο δανεισμό χωρίς πρόγραμμα και στην κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος.

Να δούμε το πρόβλημα της διαχείρισης του δήμου. Η οικονομική διαχείριση του δήμου γίνεται με έλεγχο του επιτρόπου του Ελεγκτικού συνεδρίου. Προκειμένου να υπάρχει ευελιξία στις δραστηριότητες του δήμου δημιουργηθήκαν οι δημοτικές επιχειρήσεις και τα νομικά πρόσωπα του δήμου. Αρκετά χρόνια πριν δημιουργήθηκε η Δημοτική Επιχείρηση Τεχνικών Έργων Δήμου Αχαρνών (ΔΕΤΕΔΑ), Η Δημοτική Επιχείρηση Ανάπτυξης Δήμου Αχαρνών (ΔΕΑΔΑ) και η Δημοτική Επιχείρηση Νεκροταφείου Δήμου Αχαρνών (ΔΕΝΔΑ). Οι κατά καιρούς δημοτικές αρχές χρησιμοποίησαν τις δημοτικές επιχειρήσεις και τα νομικά τους πρόσωπα, αφενός να βολέψουν σε έμμισθες θέσεις προέδρων και αντιπροέδρων δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφούσας παράταξης, αφετέρου να ικανοποιήσουν τις υποχρεώσεις που είχαν αναλάβει προεκλογικά για διορισμούς στο δήμο. Η πλειοψηφία των διοικήσεων των δημοτικών επιχειρήσεων ήταν άσχετη με το αντικείμενο της επιχείρησης, αρκετοί δε δεν γνώριζαν ελληνικά σε ικανοποιητικό βαθμό, ώστε να διαβάζουν και να εφαρμόζουν νόμους και εγκυκλίους.

Αποκορύφωμα του «μπάχαλου» ήταν στην προηγούμενη δημοτική αρχή, όπου όποιος πέρναγε από το δήμο διοριζόταν σε μια επιχείρηση. Για να καλυφτούν τα ανοίγματα των επιχειρήσεων και του δήμου η προηγούμενη δημοτική αρχή έκανε δάνειο 40  εκατομμυρίων ευρώ. Ένα μεγάλο μέρος του  κατατέθηκε στην Τράπεζα Πειραιώς  εκτός βιβλίων του δήμου, σε δύο λογαριασμούς όψεως με αρ. 5074-026255-700  με δικαιούχο το Δήμο Αχαρνών και το με αρ. λογ. όψεως 5074-0211169-031 με δικαιούχο την Δήμο Αχαρνών και συνδικαιούχο τον τότε αντιδήμαρχο για τις οικονομικές υποθέσεις. Από τους λογαριασμούς αυτούς, ποσού 3 εκατομμυρίων ευρώ, με απλό σημείωμα του τότε αντιδημάρχου για τις οικονομικές υποθέσεις διακινήθηκε μεγάλο ποσό χρημάτων. Από το λογαριασμό αυτό κινήθηκαν χρήματα προς τη ΔΕΤΕΔΑ, την ΔΕΝΔΑ, τη ΔΕΑΔΑ, τον Αχαρναϊκό Αθλητικό Όμιλο ή την ΠΑΕ Αχαρναϊκός καθώς και σε ιδιώτες.

Για το θέμα αυτό απασχολείται το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης που δεν έχει ακόμα καταλήξει σε συμπεράσματα.

Στο θέμα αυτό αναφέρεται σε κάθε απολογισμό ο δήμαρχος Αχαρνών. Αναφέρεται σε εξυγίανση του δήμου και λέει «…Θέσαμε τέλος στον αλόγιστο δανεισμό χωρίς πρόγραμμα και στην κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος». Ο δήμος Αχαρνών έκανε δύο δάνεια 10 και 18,7 εκατομμυρίων ευρώ και αποφάσισε η  δημαρχιακή επιτροπή με πρόταση του δημάρχου να ληφθεί και νέο δάνειο 10 εκατομμυρίων ευρώ για κάλυψη λειτουργικών αναγκών. Αυτά είναι λελογισμένος δανεισμός;

Θα εξηγήσει ο δήμαρχος για τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί για την παράνομη επέκταση του νεκροταφείου , (κλικ εδώ), τη ρύπανση του περιβάλλοντος χώρου,   τη ρύπανση του λόφου των 40 μαρτύρων, (κλικ εδώ), (κλικ εδώ), την παράνομη κατασκευή μάντρας στο χώρο στάθμευσης των απορριμματοφόρων του δήμου, στα πρόστιμα από την επιθεώρηση εργασίας. Είναι αυτά κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος;

Θα εξηγήσει ο δήμαρχος για τα κτίρια που έχει ενοικιάσει να μεταφερθεί το ΚΥΠΕΚΟ και η ΚΕΠΕΔΑ και έχουν στοιχίσει στο δήμο  (5*2.100 €=10.500 €) για το πρώτο και (6*9.300 €=55.800 €) για το δεύτερο μέχρι  σήμερα; (κλικ εδώ)

Αυτά είναι μερικά ενδεικτικά στοιχεία για κατασπατάληση δημοτικού χρήματος. Θέλει ο κ. Δήμαρχος περισσότερα; Ας τα ζητήσει και θα τα έχει. Με στοιχεία.

Τελικά ο δήμαρχος λέει ότι παρέλαβε ένα τελματωμένο δήμο. Τελικά θα παραδώσει ένα αποτελματωμένο δήμο. Αυτό είναι το έργο του.

Θα ακολουθήσει συνέχεια για τον απολογισμό της δημοτικής αρχής.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: