Ελεύθερο Βήμα Αχαρνών

Ένα βήμα για προβλήματα, ιδέες και απόψεις για το Δήμο Αχαρνών

Η Κεντρική Πλατεία

Posted by koszig στο 30 Σεπτεμβρίου 2015

Κεντρική 0Α

Αυτό είναι το Κεντρικό Μενίδι το έτος 2013.

1 Πλατεία Αγίου Βλασίου, 2 Λεωφόρος Δημοκρατίας, 3 οδός Φιλαδελφείας, 4 οδός Αγ. Κωνσταντίνου, 5 Λεωφόρος Πάρνηθας, 6 οδός Δεκελείας, 7 Ηρώων Πολυτεχνείου, 8 οδός Λιοσίων, 9 Ναός Παναγίας, 10 Σαλαμίνος , 11 Πλατεία Καράβου, 12 οδός Παγκάλου, 13 οδός Παπαδημητρίου.

Το έτος 1977,  ήταν άλλη η εικόνα.

map 0a

Μέσα από την Κεντρική πλατεία πέρναγε λεωφορειόδρομος Φιλαδελφείας -Πάρνηθος, με επιστροφή του λεωφορείου στην Πλατεία από την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου

Μια σύγκριση της περιοχής της Κεντρικής Πλατείας το έτος 1959

Πλατεία 1959

Αυτές είναι εικόνες της Πλατείας το έτος 1965

pl 20

Το περίπτερο και η στάση των λεωφορείων. Το νέο τέρμα είχε αλλάξει και ήταν στην οδό Πάρνηθος πριν την Αριστοτέλους .

pl 17

Επιβάτες των λεωφορείων που περιμένουν στη στάση για Αθήνα.

(Φωτογραφεία από το τεχνικό γραφείο του Χρήστου Κατσιγιάννη, πατέρα του Θανάση Κατσιγιάννη)

Pl8a

Λεωφορεία με κατεύθυνση προς Αθήνα.

pl 7

Το Περίπτερο που μεταφέρθηκε πριν μερικά χρόνια έξω από το Δημαρχείο.

pl 6

Η Πλατεία. Απέναντι το κλεισμένο ερείπιο. Δεξιά το καφενείο του Τραμπάκουλα (με τη μαρμπουτιέρα στο υπόγειο).

pl 19

Τα καφενεία προς τη μεριά της οδού Παπαδημητρίου (Μπύρος)

Το έτος 1982 τα πράγματα άλλαξαν.

Μέσα στη δεκαετία του ’80 εκπονήθηκε πρόταση ανάπλασης (αρχιτέκτονες: Γ. Τσεκούρας, Γ. ∆ιαµαντόπουλος) για την περιοχή του Κέντρου όπως αυτή οριοθετείται στο ∆ιάταγµα του ’33. Η πρόταση στηρίχθηκει στις βασικές αρχές του Γ.Π.Σ., προτείνοντας  ένα δίκτυο πεζοδρόµων, των δύο κεντρικών πλατειών (του Αγίου Βλάση και του Αγίου Νικολάου) και πραγµατοποιήθηκε η πλακόστρωσή τους και η πεζοδρόµηση τµηµάτων των γύρω οδών.

Η Κεντρική Πλατείας το έτος 2012

    

Αυτά δεν υπάρχουν πια.  Το δέντρο στο κέντρο προτίμησε να ξεριζωθεί από τον αέρα!!

DSC01694

Και αυτά δεν υπάρχουν πια.  Ο φοίνικας ξεριζώθηκε όπως και το σιντριβάνι!!

Η Πλατεία από ψηλά το έτος 2013

Πλατεία 2013

 

Τα δεντράκια υπήρχαν μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου 2015. Μετά τα εξαφάνισαν.

 

Αυτή είναι η κατάσταση της πλατείας από ψηλά στις 7/9/2015.

Πλατεία 2015

    

    

    

    

    

Φωτογραφίες 24-7-2015

Για τη διαχείριση των δημόσιων χώρων γίνεται αναφορά στο Πενταετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του δήμων, την εξειδίκευση του κάθε χρόνο σε Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης, από το οποίο προκύπτει το Ετήσιο Τεχνικό Πρόγραμμα. Σε αυτό περιγράφονται τα έργα που έχουν σχεδιαστεί να εκτελεστούν και στον προϋπολογισμό του έτους αναγράφονται οι σχετικές δαπάνες για την εκτέλεσή τους.

Πενταετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα δεν έχει συνταχθεί και δεν έχει ψηφιστεί από το δημοτικό συμβούλιο.

Στο Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου για το έτος 2015 :

7Ζ0ΩΩΨ8-Σ1Κ Τεχνικό Πρόγραμμα έτους 2015

προβλέπονται για την Κεντρική Πλατεία:

Τεχνικό πρόγραμμα 2015

Στον προϋπολογισμό του έτους 2015 αναγράφονται οι δαπάνες για τα εκτελούμενα έργα.

Προϋπολογισμός 2015 για πλατεία

Στον προϋπολογισμό είχαν αναγραφεί 15.000 € για μελέτες σε τρεις πλατείες, αλλά μόνο η μελέτη για την Κεντρική Πλατεία τη γλύτωσε. Για τις δύο άλλες πλατείες οι μελέτες διαμορφώθηκαν σε 100 €  !!

Στο σχέδιο προϋπολογισμού 2016

2016

Φαίνεται οι δαπάνες για την αναμόρφωση της Κεντρικής Πλατείας τέλειωσαν!!

 

Στις 10 Ιουλίου 2015 στους Καταστηματάρχες της Κεντρικής Πλατείας Μενιδίου στάλθηκαν από το δήμο το παρακάτω έγγραφο:

Επιστολή για πλατεία α

Επιστολή για πλατεία βΜετά την αποστολή του εγγράφου άρχισε η προσέλευση των υπευθύνων κάθε  καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος στο δήμο για ενημέρωση και «διαπραγμάτευση».

Ακολούθησαν επισκέψεις στην πλατεία και υποδείξεις να ξηλώσουν τις μόνιμες κατασκευές στεγάστρων, αναφερόμενοι σε πρόστιμα αυθαιρέτων κατασκευών αν δεν συνεργαστούν.

Η πλειοψηφία των καταστημάτων συμμορφώθηκε με τις υποδείξεις.

Στις 24 Απριλίου 2014 η παράταξη Ενεργοί Πολίτες Λιάζεται σε χώρο που υπήρχε παράνομο στέγαστρο!! Τότε ήταν αντιπολίτευση.

 

 

Στις αρχές Σεπτεμβρίου άρχισαν έργα στην Κεντρική Πλατεία. Στις 7 Σεπτεμβρίου 2015 είχε προχωρήσει το ξήλωμα

.

Και άρχισαν τα έργα αναμόρφωσης της πλατείας  στις 7-9-2015

    

    

    

Τα έργα συνεχίστηκαν και στις 10-9-2015

—————

    

11-9-2015

    

Στην πλατεία έκαναν την εμφάνισή τους νεαροί με ποδήλατα

—————-

Τα έργα προχώρησαν 21-9-2015

     S

Το δέντρο που έγερνε κόπηκε από τη ρίζα

    

23-9-2015. Τα έργα συνεχίζουν οι εργάτες του δήμου.

————-

Ξηλώνουν ότι έμεινε. Βάζουν πλάκες. Σχεδιάζουν δρόμο. Μάλλον δεν έπεφτε καλά και αλλάζουν το σχέδιο. Σημαδεύουν το περίπτερο!!

——————

Αυτά είναι τα κατορθώματα τριών ανθρώπων.

Ας δούμε όμως ποια προβλήματα θα προκύψουν.

Στις 14/11/2014 οι αρχιτέκτονες  Κωνσταντίνος Ράπτης και Δημήτρης Βενετσάνος παρουσίασαν στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημαρχείου Μελέτη για την αναμόρφωσης της Κεντρικής Πλατείας.

355 ΠΛΑΤΕΙΑ    366 ΠΛΑΤΕΙΑ

373 ΠΛΑΤΕΙΑ    

Στις 20/11/2012 η Οικονομική Επιτροπή ανέθεσε στον κ. Ράπτη τη Μελέτη Διαμόρφωσης Κεντρικής Πλατείας Δήμου Αχαρνών έναντι αμοιβής 3.700 € + ΦΠΑ

2953 Ο.Ε. Ανάθεση μελέτης για την Πλατεία

Από τα δημοσιευμένα στοιχεία των προϋπολογισμών ετών 2012.2013,2014 δε φαίνεται να καταβλήθηκε αυτή η αμοιβή.

Μέχρι σήμερα στο δημοτικό συμβούλιο δεν έχει εγκριθεί αντίστοιχη Μελέτη Διαμόρφωσης Κεντρικής Πλατείας Δήμου Αχαρνών.

Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της 24/9/2015 ο Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος ζήτησε ενημέρωση για τις διαδικασίες με τις οποίες γίνονται έργα στην Κεντρική Πλατεία και στην οδό Παγκάλου.

————–

Ο  δήμαρχος Γιάννης Κασσαβός απάντησε:

————

{Σχόλιο: Παρακολουθώ και καταγράφω τις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου από το έτος 2008, ανελλιπώς. Αυτά που αναφέρει ο δήμαρχος Γιάννης Κασσαβός για το «ότι το έχει πολλάκις ψηφίσει το δημοτικό συμβούλιο, αλλά δεν έχει γίνει«, εννοώντας την αναμόρφωση της πλατείας. Αυτό είναι μια ηθελημένη ανακρίβεια!!)

 

Στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής στις 17/9/2015 θέμα ημερήσιας διάταξης ήταν:

15  Ψήφιση πίστωσης συνολικού ποσού 4.720,74 €, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 23 %, για την προμήθεια μαρμάρων, σε βάρος του Κ.Α. 30-6662.003, προϋπολογισμού εξόδων του Δήμου, οικονομικού έτους 2015.

και 2ο Έκτακτο θέμα:

ΘΕΜΑ: Ψήφιση πίστωσης συνολικού ποσού 12.915,00 €, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 23%, για την προμήθεια  ηλεκτρομηχανολογικού  εξοπλισμού για την κατασκευή σιντριβανιού, σε βάρος του Κ.Α. 35-7135.001 προϋπολογισμού εξόδων του ∆ήµου, οικονομικού έτους 2015.

Παρακολουθείστε τη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής για το πρώτο θέμα.

————

Σε ερώτησή μου αν τα μάρμαρα προορίζονται για την Πλατεία η απάντηση του δημάρχου ήταν αμήχανα ΝΑΙ.

Στη Δι@ύγεια δημοσιεύτηκε η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για το θέμα αυτό.

ΩΔ7ΗΩΨ8-Ε2Λ Απόφαση για προμήθεια μαρμάρων

Στην απόφαση αυτή αναφέρεται:

Ο Πρόεδρος πρότεινε να ληφθεί σχετική απόφαση, επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 72 του Ν. 3852/2010, την αρμοδιότητα για το θέμα έχει η Οικονομική Επιτροπή.
Ακολούθησε διαλογική συζήτηση και

Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Αφού έλαβε υπόψη της το θέμα και την πρόταση του Προέδρου, άκουσε την εισήγηση του κ. Προέδρου που αφορά στην ψήφιση πίστωσης συνολικού ποσού 4.720,74 €, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 23%, για την προμήθεια μαρμάρων, είδε το σχετικό φάκελο, έπειτα από διαλογική συζήτηση
και έχοντας υπόψη:
1. Τις Διατάξεις της παρ. 1, του άρθρου 209, του Ν. 3463/2006.
2. Τις Διατάξεις του άρθρου 58, του Ν. 3852/2010.
3. Τις Διατάξεις των άρθρων 4 και 23 της με αριθμ. 11389/1993 απόφασης του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. (Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α.).
4. Τις Διατάξεις του Ν.2286/1995.
5. Τις Διατάξεις του άρθρου 133, του Ν. 4270/2014.
6. Τις Διατάξεις του άρθρου 37, του Ν. 4320/2015.
7. Το με αριθμ. πρωτ. 59987/07-09-2015 έγγραφο της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών, που αφορά στην ανάγκη της προμήθειας μαρμάρων.
8. Το με αριθμ. πρωτ. 60636/08-09-2015 έγγραφό μας στη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών, για τη σύνταξη μελέτης.
9. Την με αριθμ. 80/2015 μελέτη της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών.
ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
Α. Ψηφίζει πίστωση συνολικού ποσού 4.720,74 €, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 23%, για την προμήθεια μαρμάρων, σε βάρος του Κ.Α. 30-6662.003, προϋπολογισμού εξόδων του Δήμου, οικονομικού έτους 2015.
Β. Αναθέτει τις περαιτέρω ενέργειες στον  κ. Πρόεδρο.

Σύμφωνα με τον ν. 3852/2010

 Άρθρο 72
Οικονομική επιτροπή – Αρμοδιότητες

1. Η οικονομική επιτροπή είναι όργανο παρακολούθησης και ελέγχου της οικονομικής λειτουργίας του δήμου.
Ειδικότερα έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) συντάσσει τον προϋπολογισμό του δήμου,
β) ελέγχει την υλοποίηση του προϋπολογισμού και υποβάλλει ανά τρίμηνο έκθεση προς το δημοτικό συμβούλιο, στην οποία παρουσιάζεται η κατάσταση των εσόδων και εξόδων του δήμου. Η έκθεση αυτή στην οποία καταχωρούνται και τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας, δημοσιεύεται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του δήμου,
γ) προελέγχει τον απολογισμό,
δ) αποφασίζει για την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση των πιστώσεων του προϋπολογισμού, εκτός από εκείνες που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις αποφασίζει το δημοτικό συμβούλιο, καθώς επίσης αποφασίζει αιτιολογημένα και για τις περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης προμηθειών, παροχής υπηρεσιών, εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης έργων σε εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις,

Προφανώς η προμήθεια μαρμάρων για την Κεντρική Πλατεία δεν ήταν εξαιρετικά επείγουσα περίπτωση να αποφασίσει η Οικονομική Επιτροπή.

 

Ακολούθησε η απόφαση προμήθειας,

ΩΜΠ4ΩΨ8-Β2Ρ Απόφαση για ανάθεση προμήθειας μαρμάρων

Σύμφωνα με αυτή την απόφαση:

Το με αριθμ. πρωτ. 59987/07-09-2015 έγγραφο της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών, που αφορά στην ανάγκη της προμήθειας μαρμάρων.

8. Το με αριθμ. πρωτ. 60636/08-09-2015 έγγραφό μας στη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών, για τη σύνταξη μελέτης.
9. Την με αριθμ. 80/2015 μελέτη της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών.
10. Την με αριθμ. Γ-482/10-09-2015 πρόταση ανάληψης υποχρέωσης.
11. Την με αριθμ. 595/2015 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής (Α.Δ.Α.: T7ΗTΨ8-Ε2Λ), που αφορά στην ψήφιση πίστωσης ποσού 4.720,74 €, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 23 %, για την
ανωτέρω προμήθεια.
12. Την με αριθμ. 2135 και με αριθμ. πρωτ. 63895/21-09-2015 απόφαση δημάρχου, που αφορά στη διενέργεια με απευθείας ανάθεση της προμήθειας μαρμάρων.
13. Την οικονομική προσφορά του κου Νικολάου Χαμηλοθώρη. 
14. Το με αριθμ. πρωτ. 64075/22-09-2015 πρακτικό της Επιτροπής Αξιολόγησης διενεργούμενων Προμηθειών.

 

 

Ακολούθησε η υπογραφή σύμβαση.

6ΚΟ4ΩΨ8-ΧΩΜ Σύμβαση για την προμήθεια μαρμάρων

Στη σύμβαση αναφέρονται:

Σύμβαση για Μάρμαρα 1

Η σύμβαση υπογράφτηκε στις 23/9/2015.

Μερικές χαρακτηριστικές φωτογραφίες.

    

7/9/2015

24/9/2015

24/9/2015. Η πλακόστρωση της Πλατείας βρίσκεται στο τέλος της. Είναι η  επόμενη μέρα της σύμβασης για την προμήθεια μαρμάρων!! Ο προμηθευτής έχει προθεσμία τα  φέρει μέσα σε 20 μέρες.

Από τα εκτεθέντα προκύπτει ότι η παραλαβή των μαρμάρων έγινε πριν αποφασιστεί η προμήθειά τους.

Σύμφωνα με αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου :

ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΜΗΜΑ VIΙ ΠΡΑΞΗ 30/2012

Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον τόσο η σχετική απόφαση της Δημαρχιακής Επιτροπής …. για την απευθείας ανάθεσή της, όσο και υπογραφή της σχετικής σύμβασης, εκδόθηκαν σε χρόνο μεταγενέστερο της εκπόνησης και παράδοσης της ανωτέρω μελέτης.

Στην απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής ζητήθηκε η συζήτηση και ψήφιση εκτάκτως:

ΘΕΜΑ: Ψήφιση πίστωσης συνολικού ποσού 12.915,00 €, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 23%, για την προμήθεια  ηλεκτρομηχανολογικού  εξοπλισμού για την κατασκευή σιντριβανιού, σε βάρος του Κ.Α. 35-7135.001 προϋπολογισμού εξόδων του ∆ήµου, οικονομικού έτους 2015.

7ΛΡΤΩΨ8-ΙΦΠ Ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός για κατασκευή σιντριβανιών

Στην απόφαση αυτή αναγράφεται:

Ο Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής, φέρνει για συζήτηση στο Σώμα το 2o εκτός ημερήσιας διάταξης αλλά κατεπείγον θέμα και παρουσιάζει την εισήγηση της Δ/νσης Οικονομικών
Υπηρεσιών, που αφορά στην ψήφιση πίστωσης συνολικού ποσού 12.915,00 €, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 23 %, για την προμήθεια ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού για την κατασκευή σιντριβανιού, σε βάρος του Κ.Α. 35-7135.001, προϋπολογισμού εξόδων του Δήμου, οικονομικού έτους 2015.

Ο Πρόεδρος πρότεινε να ληφθεί σχετική απόφαση, επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 72 του Ν. 3852/2010, την αρμοδιότητα για το θέμα έχει η Οικονομική Επιτροπή.

 Άρθρο 72
Οικονομική επιτροπή – Αρμοδιότητες

1. Η οικονομική επιτροπή είναι όργανο παρακολούθησης και ελέγχου της οικονομικής λειτουργίας του δήμου.
Ειδικότερα έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) συντάσσει τον προϋπολογισμό του δήμου,
β) ελέγχει την υλοποίηση του προϋπολογισμού και υποβάλλει ανά τρίμηνο έκθεση προς το δημοτικό συμβούλιο, στην οποία παρουσιάζεται η κατάσταση των εσόδων και εξόδων του δήμου. Η έκθεση αυτή στην οποία καταχωρούνται και τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας, δημοσιεύεται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του δήμου,
γ) προελέγχει τον απολογισμό,
δ) αποφασίζει για την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση των πιστώσεων του προϋπολογισμού, εκτός από εκείνες που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις αποφασίζει το δημοτικό συμβούλιο, καθώς επίσης  αποφασίζει αιτιολογημένα και για τις περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης προμηθειών, παροχής υπηρεσιών, εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης έργων σε εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις,

Πως ο δήμαρχος εισηγήθηκε και η Οικονομική Επιτροπή έκρινε ότι η προμήθεια ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού για την κατασκευή σιντριβανιού είναι εξαιρετικά επείγουσα περίπτωση προκειμένου να  εφαρμοστεί το άρθρο 72;

 

είδε το σχετικό φάκελο, έπειτα από διαλογική συζήτηση και έχοντας υπόψη:

1. Τις Διατάξεις της παρ. 1, του άρθρου 209, του Ν. 3463/2006.
2. Τις Διατάξεις του άρθρου 58, του Ν. 3852/2010.
3. Τις Διατάξεις των άρθρων 4 και 23 της με αριθμ. 11389/1993 απόφασης του
ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. (Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α.).
4. Τις Διατάξεις του Ν.2286/1995.
5. Τις Διατάξεις του άρθρου 133, του Ν. 4270/2014.
6. Τις Διατάξεις του άρθρου 37, του Ν. 4320/2015.
7. Το με αριθμ. πρωτ. 62883/16-09-2015 έγγραφο της Δ/νσης Περιβάλλοντος & Πρασίνου, που αφορά στην ανάγκη της προμήθειας ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού για την κατασκευή σιντριβανιού.
8. Το με αριθμ. πρωτ. 62885/16-09-2015 έγγραφό στη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών, για τη σύνταξη μελέτης.
9. Την με αριθμ. 83/2015 μελέτη της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών.    
ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
1. Δέχεται το κατεπείγον του θέματος
2. Ψηφίζει πίστωση συνολικού ποσού 12.915,00 €, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 23 %, για την
προμήθεια ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού για την κατασκευή σιντριβανιού, σε βάρος του
Κ.Α. 35-7135.001, προϋπολογισμού εξόδων του Δήμου, οικονομικού έτους 2015.
3. Αναθέτει τις περαιτέρω ενέργειες στον κ. Πρόεδρο.

Αυτό είναι το σχετικό απόσπασμα από το βίντεο της συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής.

————–

Την εισήγηση για το θέμα διαβάζει η διευθύντρια των Οικονομικών Υπηρεσιών. Στην απόφαση αναφέρεται ότι την εισήγηση κάνει ο δήμαρχος Γιάννης Κασσαβός!!

Στην απόφαση αναφέρεται διαλογική συζήτηση. Όπως φαίνεται ο δημοτικοί σύμβουλοι-μέλη της Οικονομικής Επιτροπής είναι αλλού!!

Οι διατάξεις στα έχοντας υπόψη δεν αναφέρθηκαν στην εκφώνηση και ψήφιση του θέματος.

Επομένως η αναρτηθείσα  απόφαση φέρει στοιχεία πλαστότητας.

Στις διατάξεις που αναφέρονται γίνεται μνεία για τα άρθρα 4 και 23 του ΕΚΠΟΤΑ

Άρθρα 4 και 23 ΕΚΠΟΤΑ

Άρθρο 4 παρ. 1

Σε κάθε διακήρυξη και σύμβαση, επισυνάπτεται η τεχνική προδιαγραφή του προς προμήθεια υλικού ή αναφέρεται συγκεκριμένη προδιαγραφή.

Άρθρο 23

1. Προμήθεια με «διαδικασία μέσω διαπραγμάτευσης» ή «απευθείας ανάθεση» μπορεί να γίνει εάν συντρέχει μία από τις περιπτώσεις που προβλέπονται στις περιπτώσεις των εδαφίων β και γ της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του παρόντος κανονισμού.

 γ. Οι αναθέτουσες αρχές μπορούν επίσης να συνάπτουν τις συμβάσεις προμηθειών προσφεύγοντας στη διαδικασία των διαπραγματεύσεων χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκήρυξη διαγωνισμού, στις ακόλουθες περιπτώσεις.
(1) Όταν δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά μετά από πρόσκληση σε ανοικτό ή κλειστό διαγωνισμό, στο μέτρο που οι αρχικοί όροι της σύμβασης δεν έχουν τροποποιηθεί ουσιωδώς και εφόσον διαβιβάζεται στο νομάρχη, μαζί με τη σχετική απόφαση, αιτιολογημένη έκθεση. Στην περίπτωση που η αξία της προμήθειας, χωρίς τον Φ.Π.Α., είναι ίση ή μεγαλύτερη των 200.000 ευρωπαϊκών λογιστικών μονάδων η παραπάνω έκθεση υποβάλλεται και στην επιτροπή ευρωπαϊκών κοινοτήτων.

Στο άρθρο 2, παρ. 13, εδ. V, του νόμου 2286/1995 αναγράφεται:

Άρθρο 2
Προγραμματισμός; προμηθειών – Σύναψη και εκτέλεση συμβάσεων προμηθειών Διαδικασίες σύναψης συμβάσεων προμηθειών

13. Η διαδικασία του τελευταίου εδαφίου της προηγούμενης παραγράφου μπορεί να τηρηθεί στις ακόλουθες
περιπτώσεις:
I. Εφόσον κατά τη διενέργεια ανοικτής ή κλειστής διαδικασίας·
α) υποβλήθηκαν προσφορές μη κανονικές και υπό τους όρους ότι: αα) κλήθηκαν γιο διαπραγμάτευση όσοι υπέβαλαν προσφορές και αξιολογήθηκαν κατά την προηγηθείσα διαδικασία και ββ) δεν έχουν μεταβληθεί ουσιωδώς οι αρχικοί όροι της διακήρυξης.
β) δεν υποβλήθηκαν προσφορές ή οι υποβληθείσες κρίνονται απαράδεκτες και υπό τις προϋποθέσεις ότι:
σα) δεν μεταβλήθηκαν ουσιωδώς οι ορχικοί όροι της διακήρυξης και ββ) διαβιβάζεται σχετική έκθεση στην Επιτροπή της Ευρωπαϊκής ·Ένωσης.
ΙΙ. Όταν γιο τεχνικούς ή καλλιτεχνικούς λόγους ή γιο λόγους που σχετίζονται με την προστασία δικαιωμάτων αποκλειστικότητας, το προς προμήθεια αγαθό κατασκευάζονται ή παραδίδονται μόνο από ορισμένο προμηθευτή.
ΙΙΙ. Όταν τα είδη κατασκευάζονται αποκλειστικό για σκοπούς έρευνες, πειραμάτων, μελετών και προτύπων εφαρμογής.
IV. Όταν στο πλαίσια ερευνητικών κατασκευών κριθεί σκόπιμο, με απόφαση του αρμόδιου κατά περίπτωση φορέα, ότι αγαθό που παράγονται σε πειραματικό στάδιο, πρέπει να χρησιμοποιηθούν από τις συμμετέχουσες στην πειραματική κατασκευή επιχειρήσεις.
V. Όταν για λόγους επείγουσας ανάγκης, που οφείλεται σε αυταπόδεικτο απρόβλεπτες καταστάσεις, δεν είναι δυνατόν να τηρηθούν οι προθεσμίες που προβλέπονται από τους κανονισμούς προμηθειών.

Για την κατασκευή του έργου ανάπλασης της Κεντρικής Πλατείας.

Από το έγγραφο 10 Ιουλίου 2015 στους Καταστηματάρχες της Κεντρικής Πλατείας Μενιδίου προκύπτει:

Σχεδιασμός

ότι θα προβούν σε εργασίες μικρής κλίμακος.

Η έννοια του έργου

Υπάρχουν κάποιες διαδικασίες  για την εκτέλεση δημοτικών έργων.

Β44ΤΝ-ΚΤ1-Έργα με αυτεπιστασία

Σε αυτή την εγκύκλιο, την οποία υπογράφει ο Π. Κουκουλόπουλος, Υφυπουργός Εσωτερικών και πρώην δήμαρχος Κοζάνης μεταξύ άλλων αναφέρονται τα απαιτούμενα βήματα για την εκτέλεση έργου με αυτεπιστασία.

Απαιτούμενα βήματα για την εκτέλεση έργου με αυτεπιστασία.
1. Εγγραφή του έργου στο ετήσιο τεχνικό πρόγραμμα και στο προϋπολογισμό του Δήμου εξειδικευμένης πίστωσης, προορισμένης για το έργο αυτό.
2. Εκπόνηση τεχνικής μελέτης αυτεπιστασίας από την αρμόδια τεχνική υπηρεσία -και προσδιορισμός του αναγκαίου προσωπικού και των απαραίτητων υλικών και μηχανημάτων. Η συντασσόμενη μελέτη περιλαμβάνει πέραν του τεχνικού μέρους και τα παρακάτω:
α. Προμέτρηση υλικών και υπηρεσιών, καθώς και περιγραφή των εργασιών που θα εκτελεστούν.
β. Τεχνική έκθεση αυτεπιστασίας.
γ. Τεχνικό Δελτίο έργου.
δ. Πίνακας Υλικών.
ε. Προϋπολογισμός και Τιμολόγιο Μελέτης. Ο προϋπολογισμός του έργου δεν περιλαμβάνει τα γενικά έξοδα και όφελος εργολάβου, ποσό το οποίο στη περίπτωση εκτέλεσης έργου με αυτεπιστασία δεν αναγνωρίζεται.
στ.Πίνακας με τον αριθμό, την ειδικότητα και τη διάρκεια απασχόλησης του εργατοτεχνικού προσωπικού και προϋπολογισμός κόστους αυτών.
ζ. Πίνακας με τον αριθμό, το είδος και τη διάρκεια χρησιμοποίησης του απαιτούμενου μηχανικού εξοπλισμού.
η. Γενική και Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων εκτέλεσης δημοτικών έργων
3. Έγκριση της παραπάνω μελέτης από το Δημοτικό Συμβούλιο.

1. Το ανωτέρω έργο δεν υπάρχει στο Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου και στον Προϋπολογισμό του δήμου, στον οποίο δεν υπάρχει εξειδικευμένη πίστωση για το έργο αυτό.

2. Δεν υπάρχει εκπόνηση τεχνικής μελέτης αυτεπιστασίας από την αρμόδια τεχνική υπηρεσία -και προσδιορισμός του αναγκαίου προσωπικού και των απαραίτητων υλικών και μηχανημάτων.

3. Δεν υπάρχει έγκριση μελέτης αυτεπιστασίας (όπως για το έργο στο γήπεδο Αχαρναϊκού) από το δημοτικό συμβούλιο.

2297 Αυτεπιστασία για γήπεδο Αχαρναϊκού

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Είναι φανερό ότι η δημοτική Αρχή δεν τηρεί τις νόμιμες διαδικασίες.

Στο έγγραφο του δήμου προς τους επιχειρηματίες Εστίασης της Κεντρικής Πλατείας τους ενημερώνει ότι συστάθηκε επιτροπή από έμπειρους μηχανικούς και εξειδικευμένους δημοτικούς υπαλλήλους …

Ποιος συγκρότησε την επιτροπή, ποια είναι η σύνθεσή της; Είναι με απόφαση δημάρχου; Δημοσιεύτηκε;

Τα μόνα γνωστά μέλη της είναι οι υπογράφοντες το έγγραφο.

Η αναμόρφωση της πλατείας είναι ένα θέμα που αφορά μια μεγάλη μερίδα δημοτών, των επιχειρηματιών Εστίασης (κυρίως καφενεία), τους τακτικούς θαμώνες των καφενείων, κυρίως συνταξιούχους, τους καταστηματάρχες της πλατείας, τους μόνιμους κατοίκους γύρω από την πλατεία.

Δε μπορεί η επιτροπή που ορίστηκε να καλεί τους επιχειρηματίες Εστίασης μεμονωμένα και να τους ανακοινώνει το χώρο των τραπεζοκαθισμάτων που θα έχουν και να μη διαβουλεύεται για το είδος και τη λειτουργία της Κεντρικής Πλατείας.

Άρθρο 76
Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης

2. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης:
α) Γνωμοδοτεί στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με τα αναπτυξιακά προγράμματα και τα προγράμματα δράσης του δήμου, το επιχειρησιακό πρόγραμμα και το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου.
β) Γνωμοδοτεί για θέματα γενικότερου τοπικού ενδιαφέροντος, που παραπέμπονται σε αυτή από το δημοτικό συμβούλιο ή τον δήμαρχο.
γ) Εξετάζει τα τοπικά προβλήματα και τις αναπτυξιακές δυνατότητες του δήμου και διατυπώνει γνώμη για την επίλυση των προβλημάτων και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων αυτών.
δ) Δύναται να διατυπώνει παρατηρήσεις επί του περιεχομένου των κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεων οι οποίες εκδίδονται σύμφωνα με το άρθρο 79 του Κ.Δ.Κ..
Η διατύπωση γνώμης από τη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης δεν αποκλείει την παράλληλη ηλεκτρονική διαβούλευση με τους πολίτες, μέσω διαδικτύου. Οι προτάσεις της ηλεκτρονικής διαβούλευσης συγκεντρώνονται και συστηματοποιούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου και παρουσιάζονται από τον πρόεδρο της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης κατά την αντίστοιχη συνεδρίασή της.
3. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης συνεδριάζει δημόσια, μετά από πρόσκληση του προέδρου της, υποχρεωτικά μια φορά το χρόνο, πριν από τη σύνταξη των προσχεδίων του προϋπολογισμού και του ετήσιου προγράμματος δράσης και τουλάχιστον μία φορά κάθε τρεις (3) μήνες για άλλα θέματα που εισάγονται προς συζήτηση.

Σε άλλους δήμους η διαβούλευση για τοπικά θέματα είναι σε πρώτη προτεραιότητα, (κλικ εδώ), (κλικ εδώ), (κλικ εδώ)

Ο δήμος οφείλει να διαβουλεύεται με τους δημότες και τελικά να αποφασίζει, αναλαμβάνοντας την ευθύνη της απόφασης.

Άλλο βασικό στοιχείο είναι η ανάπλαση της Κεντρικής Πλατείας χωρίς απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, χωρίς έγκριση της μελέτης αναμόρφωσης, τον προγραμματισμό των έργων.

Στο Τεχνικό Πρόγραμμα  του έτους 2015 δεν υπάρχει προϋπολογισμός για τις απαιτούμενες δαπάνες για τα υλικά.

Στην Οικονομική Επιτροπή ψηφίστηκαν δαπάνες για μάρμαρα και σιντριβάνι.

Για τα μάρμαρα η ψήφιση της δαπάνης, η ανάθεση και η σύμβαση έγιναν μετά την προμήθεια και την τοποθέτηση των μαρμάρων. Αυτό είναι παράνομο και αν γίνει αναφορά στον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου θα ακυρώσει το ένταλμα και θα προχωρήσει σε καταλογισμό της δαπάνης σε φυσικά πρόσωπα.

Για το σιντριβάνι, που στην πραγματικότητα ψήφισαν στην Οικονομική Επιτροπή για τρεις μηχανισμούς για σιντριβάνια σύμφωνα με τη μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας, παράτυπα συζητήθηκε και ψηφίστηκε, γιατί δεν υπήρχε κάποιο έκτακτο γεγονός που δεν οφείλεται σε ολιγωρία των διοικούντων.

 

Τα σιντριβάνια είναι ένα φετίχ των αρχιτεκτόνων και των διοικούντων, (κλικ εδώ)

    dsc01462

Παιδική χαρά(;) απέναντι από το Ηρώων. Αργότερα το σιντριβάνι έγινε γλάστρα!!

Σιντριβάνι στην πλατεία Καράβου σήμερα!!

Τα  στερνά τιμούν τα πρώτα

 

Στο έγγραφο του δήμου προς τους επιχειρηματίες Εστίασης της Κεντρικής Πλατείας, αναφέρεται ο χώρος για τα τραπεζοκαθίσματα των καφενείων στην περίμετρο της πλατείας. Η συνέχεια προσεχώς.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: