Ελεύθερο Βήμα Αχαρνών

Ένα βήμα για προβλήματα, ιδέες και απόψεις για το Δήμο Αχαρνών

Παρατηρητήριο θέλουμε ή κάτι άλλο;

Posted by koszig στο 11 Νοεμβρίου 2016

Συνεχίζεται η διαδικασία υπαγωγής στο Σχέδιο Οικονομικής Εξυγίανσης του Παρατηρητηρίου.

Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει(;) έγγραφη απάντηση στην πρότασης του δήμου Αχαρνών της 3/11/2016 για παροχή στοιχείων.  Όταν έρθει το «χαρτί» θα είμαστε στον τελευταίο μήνα του έτους 2016. Τότε το μόνο που θα μένει είναι η τελευταία αναμόρφωση του Προϋπολογισμού του έτους 2016.

Στον προϋπολογισμό του έτους 2016 υπάρχει «πλασματική εγγραφή» 19.885.490,12 €. Αυτό το ποσό θα χορηγήσει το Παρατηρητήριο για  ισοσκέλιση του προϋπολογισμού.

 

%ce%ad%cf%83%ce%bf%ce%b4%ce%b1-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%83%ce%bf%ce%b5

Αυτό ήταν ένα λογιστικό βήμα για να έχει, σύμφωνα  με το  νόμο, ισοσκελισμένο προϋπολογισμό για το έτος 2016.

Όμως το έτος 2016 «τελείωσε». το έτος 2017 έρχεται. Ο δήμος πρέπει να έχει θεσμοθετημένα έσοδα και να κάνει δαπάνες. Αυτά πρέπει να είναι γραμμένα σε ένα προϋπολογισμό – εσόδων εξόδων, που θα πρέπει να είναι ισοσκελισμένος.

 

Στο έγγραφο του Παρατηρητηρίου της 8/9/2016 αναφέρεται:

Έγγραφο παρατηρητηρίου 8-9-2016

ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
ΣΧΕΔΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗΣ {Σ.Ο.Ε.)

ΓΕΝΙΚΑ
Το Σχέδιο Οικονομικής Εξυγίανσης (Σ.Ο. Ε.} καταρτίζεται σε δύο (2) στάδια:
Α . Αποτύπωση της υφιστάμενης οικονομικής κατάστασης και κατάρτιση του βασικού σεναρίου με σκοπό τον προσδιορισμό του ελλείμματος ισοσκέλισης του προϋπολογισμού .

Η αλληλογραφία του δήμου Αχαρνών με το Παρατηρητήριο αφορά στον προϋπολογισμό του έτους  2016 ; Για έτος 2017  γίνεται συζήτηση;

Οι διαδικασίες σύνταξης του προϋπολογισμού προσδιορίζονται από νόμους και εγκυκλίου που πρέπει να κάνει ο δήμος, αν φυσικά υπάρχει ως διοίκηση και δεν διοικείται από υπαλλήλους του Υπουργείου Εσωτερικών.

Στο ανωτέρω έγγραφο του Παρατηρητηρίου, (σελίδα 5), αναφέρεται:

Υπο-πίvακας 2: ΒΑΣΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2016-2020.

Το βασικό σενάριο προβάλλει τη δυνατότητα του φορέα να καταρτίσει ισοσκελισμένο π/υ στα επόμενα χρόνια κάνοντας την υπόθεση εργασίας ότι ο φορέας θα συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς βελτιωτικές παρεμβάσεις ή χωρίς την προσφυγή στον Λογ/μό Εξυγίανσης. Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια του προγράμματος εξυγίανσης στον προϋπολογισμό εγγράφονται μόνο οι υποχρεωτικές και οι απαραίτητες δαπάνες για να λειτουργήσει ο φορέας λαμβάνοντας υπόψη την ασφάλεια των πολιτών.
Ο φορέας πρέπει καταρχάς να προβεί στην άσκηση της κατάρτισης προϋπολογισμού για το πρώτο έτος του προγράμματος εξυγίανσης μεριμνώντας για την πλήρη εφαρμογή των κάθε φορά ισχυουσών οδηγιών κατάρτισης προϋπολογισμού (επιχορηγήσεις ΚΑΠ, ομάδες εσόδων I και 11, εγγραφή υποχρεωτικών δαπανών, εγγραφή δανείων, έργα Π.Δ.Ε ., συμφωνία χρηματικού υπολοίπου και διαθεσίμων, ισοσκέλιση ανταποδοτικών υπηρεσιών κ .τ.λ.), και εν συνεχεία να επεκτείνει την εν λόγω άσκηση και στα επόμενα χρόνια του προγράμματος με βάση τον κανόνα ν+2 .

 

Πρώτα πρέπει  να συνταχθεί και να εγκριθεί από την Εκτελεστική Επιτροπή το Τεχνικό Πρόγραμμα Έργων. Σε αυτό εντάσσονται έργα που εκτελούνται, έργα που θα προγραμματιστούν και θα   εκτελεστούν το έτος 2017 και έργα που θα προγραμματιστούν, ενδεχομένως θα αρχίσουν το έτος 2017 και θα συνεχιστούν τα επόμενα έτη.

Σύμφωνα με το νόμο στο ο δήμο υποχρεώνεται να συντάξει να συντάξει πενταετές  επιχειρησιακό πρόγραμμα και ετήσιο πρόγραμμα  δράσης. Αυτά δεν τα έχει ο δήμος με κύρια ευθύνη του δημάρχου, των αντιδημάρχων και των δημοτικών συμβούλων που δεν το ζήτησαν, (κλικ εδώ).

Τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους έπρεπε να γίνει συζήτηση για τα ανταποδοτικά τέλη φωτισμού και καθαριότητας. Τι θα αναγραφεί στους αντίστοιχους κωδικούς; Πότε θα γίνει αυτή η συζήτηση;

Το τέλος ακίνητης περιουσίας (ΤΑΠ) σύμφωνα με το νόμο προσδιορίζεται με τις αντικειμενικές τιμές των κτισμάτων.

Αλλαγή συντελεστών ΤΑΠ 2016

Σύμφωνα με τον ανωτέρω νόμο έπρεπε να γίνουν αναπροσαρμογές στις κρατήσεις για τον ΤΑΠ το έτος 2016.Από τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού το Σεπτέμβριο έτους 2016:

%cf%84%ce%b1%cf%80

Σύμφωνα με τα ανωτέρω για προϋπολογισθέντα έσοδα ΤΑΠ 1. 166.460 € το προϋπολογισθέν  15% του ΤΑΠ είναι 174 969 € και όχι 100.000 € που αναγράφεται στην εκτέλεση του προϋπολογισμού!!.  Φανταστείτε τι προϋπολογισμός ψηφίστηκε και πόσο χαμπάρι θα πάρει το Παρατηρητήριο!!

 

Να σταματήσω την παράθεση οικονομικών του δήμου Αχαρνών για να μην «σαλτάρουμε»!!

Αυτή είναι η ηγεσία των οικονομικών του δήμου Αχαρνών, ο δήμαρχος που έχει κρατήσει τις δαπάνες, ο αντιδήμαρχος οικονομικών που έχει κρατήσεις τα έσοδα, αλλά ο δήμαρχος έχει κρατήσει την εποπτεία των εσόδων και κάποιοι υπάλληλοι που προσπαθούν να κρατήσουν το καράβι να μη βουλιάξει.

 

%ce%b2%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%b9%ce%b1%ce%b3%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%bf-%ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%ac%ce%b2%ce%b9

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: